Колку побрзо се топат глечерите на Антарктикот, толку повеќе луѓе размислуваат за состојбата со животната средина, загадувањето на воздухот и претстојното глобално затоплување. Научниците сметаат дека квалитетот на воздухот убива повеќе луѓе отколку пушењето.Затоа градските власти се обидуваат да го променат начинот на кој работат и да ги научат своите жители да го прават истото.

1. Во Осло, паркинг местата за автомобили беа трансформирани во велосипедски патеки

Во центарот на Осло, паркинзите на улица биле трансформирани во велосипедски ленти, клупи и мали паркови. На почетокот на 2019 година, градот го заврши процесот на отстранување на 700 места за паркирање како начин да се стимулираат луѓето да не возат во центарот на градот.

2. Властите во Буенос Аирес поставуваат светли ознаки на патиштата за безбедноста на пешаците и велосипедистите

Центарот на џиновскиот булевар во Буенос Аирес, кој имал 20 ленти со сообраќај, сега е само окупиран со автобуси. Исто така, тие успеаја да ослободат околу 100 блока од автомобили и да ги претворат во пешачки зони. Дополнително, светли ознаки на патиштата се ставаат на најпрометните пешачки премини во градот. Велосипедските ленти се со светли бои (погледнете ја сликата погоре) за да ги направат што е можно посигурни за велосипедистите и пешаците.

3. Лондон ги намалува патиштата за да можат слободно да се движат пешаците

Со цел да се бори против проблемот со загадувањето на воздухот, кој е поврзан со порастот на населението, владата создаде посебен план. Поентата на планот е дека половина од улиците ќе бидат ослободени од автомобили, а јавниот превоз ќе патува не побрзо од 15 милји на час. Исто така, тие ќе градат заштитени велосипедски ленти на главните градски улици.

4. Сеул планира целосно да се ослободи од „штетните“ автомобили до 2020 година

Во 2017 година, Сеул ја заврши трансформацијата на автопатот во пешачка зона. Сега, повеќе од 10 милиони луѓе ја користат оваа област. Благодарение на овој дел, бизнисот напредува: вкупната продажба во оваа област се зголеми за 42%. До 2025 година, градските власти планираат да користат 3.000 електрични автобуси.

5. Мадрид го направи своето централно подрачје без транспорт

Во ноември 2018 година, властите почнаа да го ограничуваат возењето во центарот на градот, ако имате штетно возило. По донесувањето на законот, сообраќајот падна за 32% и тоа се случи многу брзо.

6. Во Пекинг, автомобилите можат да возат само на специјални денови од неделата

Иако на возачите во Пекинг им е дозволено да возат „штетни“ автомобили, тие се ограничени со време и со броевите на регистарските таблички. Ако завршува со одреден број, лицето може да вози автомобил само на одреден ден од седмицата.

7. Во Париз, прометен автопат е претворен во пешачка зона

Во 2017 година, автопатот покрај Сена беше претворен во пешачки пат и парк без автомобили. Исто така, постои ограничување за стари, штетни автомобили на работните денови. До 2024 година, властите планираат да забранат дизел автомобили и до 2030 година – сите автомобили на гас.

8. Индија целосно ќе се префрли на електрични автомобили до 2024 година

Индиската влада соопшти дека до 2030 година, сите автомобили треба да бидат електрични.

9. Копенхаген создава автопат за велосипеди

Денес, повеќе од 50% од населението во Копенхаген оди на работа со велосипед. Последниот чекор од нивниот проект е да се направи автопат за велосипеди. Првиот пат од 28-те што беа планирани беше отворен во 2014 година, а уште 11 беа завршени во 2018 година. Тие, исто така, планираат да го направат градот неутрален на јаглерод до 2025 година.

10. Берлин гради велосипедски автопат кој не е дел од автомобилските патишта

Во 2017 година, Одделот за животна средина, транспорт и заштита на климата во Берлин спроведе студија која конечно доведе до целосна реконструкција на 12 автопати во велосипедските патишта. Главната цел на владата е да го зголеми бројот на велосипедисти до 2.4 милиони до 2025 година.

11. Џорџија целосно се откажува од производство и користење на пластика

Во април 2019 година, Министерството за животна средина и Министерството за земјоделство во Џорџија го забранија производството, користењето и увозот на пластични кеси. Тие предлагаат употреба на биоразградливи кеси кои се разградуваат за многу пократко време и прават помалку штета.

12.Битола повеќе не санира и не асфалтира улици сѐ со цел да се намали сообраќајот а со тоа и загадувањето

Веќе подолг период а најмногу овие последниве неколку години битолчани се вчудоневидени од немарноста и неажурноста на градските власти за рехабилитирање и асфалтирање на градските улици и дупки заради што и се појави индиферентост и несогласување со градските политики . Сето ова најверојатно се прави со цел да нема многу сообраќај по битолските улици и да имаме поздрава и почиста животна средина, додека асфалтирањето е насочено кон патните правци кои водат вон нашиот град и периферија како стара Касарна, патот према с. Бистрица, с. Лавци, с. Новаци, с. Добрушево и други, заради што и Битола се вброи во 12 светски градови кои направија драстични промени за зачувување на планетата земја.

Сите први 11 потточки се вистински, за 12-тата ние сами си претпоставуваме…

Врати порака

Please enter your comment!
Please enter your name here